Monday, May 31, 2010

Bråda tider.

I morgon är det Juni.
Därför började jag i dag med de första flyttkartongerna.
Jag har väldigt svårt att hejda mig från att börja småpacka. Så jag hade satt en gräns.
Efter fredagen den 28 maj, då vi skulle ha lite vänner på besök, då fick jag börja stöka.


Fredagsbjudningens blomsterarrangemang. Aklejor, anemoner och murgröna från trädgården.

Sen kom det en Mors Dag emellan också. Jag knåpade äntligen, efter att ha haft det i tankarna i flera år, ihop en brödkorg till min kära mamma. Den fick också ett låtsashembakt bröd, kakor och lite nougat och pimpades med lite cellofan och zickzackband.



Mina märkböcker har lockat till broderi. Mammas initialer.

Jag hade ju hoppats så att vi skulle få två fina sköna månader i trädgården innan vi flyttade. Nog tjatat om vädret tycker jag, men jag är innerligt besviken på det. Långt om länge slog så fruktträden ut. Sen regnade det och blåste i tre dagar och alla blommorna låg på marken.


Låt er inte luras, det var mycket kallare än det ser ut.


Mamelucker och tjocka bebisvader.

Men i dag satte jag så i gång. Sorterade och packade, planerade och kastade.
Det är ofattbart och lite vemodigt. Spännande och en ohygglig massa jobb.
Men lite i taget i knappt tre veckor.

Får inte glömma hjorten!

2 comments:

Daisy said...

Då flyttar vi ungefär samtidigt! Vi packar också, lite i taget, ett par lådor varje kväll. Hoppas att saknaden efter huset inte blir för stor.

josephine said...

Men oj. Följer ju din blogg och det måste gått snabbt att hittat nytt, fått sålt och allt! All lycka med er flytt och ert nya boende! Hoppas att ni är nöjda med allt man vill vara nöjd med ;)
Stor kram till stor mage!