Thursday, June 10, 2010

Flyttpack och lipsill.

I dagarna fem har jag gått med en gråtklump i halsen.
Jag tar mina kvällspromenader och försöker få nog av slätten.
Men klumpen i halsen försvinner inte.
Jag försöker möblera och tapetsera nya lägenheten i huvudet men jag landar i verkligheten igen och klumpen är tillbaka.
Men jag längtar också efter lite lugn. Det är så hektiskt och har varit hela långa våren, med slutförande av renoveringar, städningar inför fotograferingar, visningar, budgivningar och så vidare.
Det ska bli så skönt att sitta ner en stund och titta på vår pytterabatt och ta en kopp kaffe i morgonsolen.
Nu är flyttfirma beställd och jag har tagit ett litet ryck med att samla ihop saker ute. Ny klump.


Under valnötsträdet. Edit har upptäckt uteköket vid lekstugan.



Vi tömmer växthuset.


Finskrot och katt - allt ska med.


Detaljer att sakna.


När jag inte packar, stjäler jag massvis med lupiner på ödetomten tvärs över vägen.




Det börjar närma sig adjö.

No comments: