Wednesday, October 8, 2008

Te, böcker och filt = inget blogg

Skulle skriva om boken som jag läser nu, och satt och letade en bild på den eftersom jag inte kan ta några bra bilder på något efter mörkret lagt sig. Men ingen bok fanns med det omslaget som jag hade fått via Pocketklubben.se. Märkligt. Alla hade samma omslag som den engelska utgåvan. Mycket tråkigare.


Engelska versionens och kanske hårdpärmsversionen.


Mitt omslag. Pocketomslag?? Med paljetter!

Under tiden jag letade bild råkade jag läsa en annan bloggares recension om boken och, låt säga så här, vi hade inte samma åsikt om boken. och nu känner jag mig bara fånig för att det var en sådan bok som gör att jag kan gå och lägga mig halvnio för, bara för att få fortsätta läsa.
Den ska bli film och jag ser den framför mig. Chic flic, jomen. Och ja, jag erkänner, jag gillar chic flics!! Och jag kommer se The Friday Knitting Club på bio, kanske till och med på premiären, bara för att min favvo-Julia har filmrättigheterna och ska spela en av huvudrollerna. Jag läser och regisserar(i mitt huvud) och gillar. Lättsmält, förutsägbart och gråtmilt.

Ps. Jag fick till och med användbara sticktips i boken, novis som man är!

4 comments:

Anonymous said...

Hej Josefine
Jag går ibland in och kikar på familjens hemsida och på din blogg, du har en härlig fantasi, det känns inspirerande för mig och titta på den och även på dina "kompisaras" bloggar. Jag har hittat (fått) en adress på en nätbutik broarne.se, jag tror du skulle gilla den om du inte redan har varit inne och tittat. Kramar EvaKarin

Anonymous said...

Jag har sneglat på den och undrat om den skulle vara nått och det verkar den. Jag har också haft en period då jag längtat efter att få gå och lägga mig, bara för att få läsa. Men jag läste ut den sista av fyra böckerna i den serien för typ två timmar sen. Snyft. Så måste jag hitta nått nytt och ditt tips verkar fint!

Anonymous said...

Ps. Coolt med paljetter!

josephine said...

Lisa:
Den kan var ytlig om man vill det, men jag tyckte nog att den hade sitt djup och sina stunder som ledde till eftertanke. Men det kan vara att jag har lite mycket hormoner i omlopp som gör att jag övertolkar åt alla håll och kanter!!

Ps. Ja, visst!!!