Tuesday, October 28, 2008

Det ska firas!

Lilla tjejens födelsedag närmar sig och i helgen var det kalas. Många gäster i vårt yttepyttelilla hus. Men med gående kakbord kunde man få lite "Hela-Havet-Stormar"-känsla och kanske märkte gästerna inte att medans de sprang runt efter muffinsen att det absolut inte fanns sittplatser till alla.
Som vanligt så är jag en mycket förvirrad värdinna, så därför hade vi förberett så mycket som möjligt för att slippa glömma något. Men ALLT var inte framme och synligt, så därför fick inga barn något godis. Inga vuxna heller för den delen.



Grundmuffinsen från Leilas "Piece of cake" och frosting på choklad och philadelphiaost.

Glasyren från den hederliga gamla morotskakan - bra tips från svägerskan.


Samma grund men lite karamellfärg för att få lite variation.

Och så den tjatiga gamla prinsesstårtan bara för att jag tycker det är kul att garnera. Men inte nöjd den här gången heller. Den blev alldeles glansig och fick pudras... Tålde inte kylskåpet på något vis?!?!?!

Dead line för presenten närmar sig i 220km/h och jag börjar inse att jag nog har ett problem.
Vi får väl se...

4 comments:

Anonymous said...

Men så snyggt och mumsigt! Kan inte du baka till mig då jag fyller år. Jag vill också ha ett prinsesskalas!

josephine said...

Om du inte bodde så förbenat långt bort!!
Men det är kul att baka när allt finns hemma och tiden finns.

Tips för ett bra prinsesskalas till dig Lisa:
1 burk med 4 olika strössel.
rätt mycket florsocker och philadelpiaost
en muffinsplåt
"piece of cake" leila
prinsesstårta

Vad som inte syntes var Blendas hemmarullade chokladbollar, kanelbullar, kardemummabullar och kolakakor. och glass med kex. inte LIKA prinsessigt men tusan så gott!
underbara rester!!!

josephine said...

köpt eller hemmagjord prinsesstårta är inte så knussligt!

Anonymous said...

Jag dreglar!
Jag har en tävling hos mig som du kanske vill vara med i.