Monday, September 15, 2008

Ah, va tusan...

Tiden går fort. Projekten är många. Få är avslutade. Och natten kommer för tidigt varje kväll.
Jag tar foto, men hinner inte blogga.
Håll i er, här kommer den senaste tidens färdiga och ofärdiga projekt i en rasande fart!
De totalt misslyckade tänker jag inte ens nämna!

Vi åt hemlagad sushi för ett tag sen. Ett avslutat projekt i alla fall. Och uppätet. Varför så sällan kan man ju undra sig?!?!


Jag hämtade två finfina stolar som jag fick genom gruppen Freecycle där man skänker bort till folk som vill ha det man själv inte behöver, ska slänga eller som bara är projekt som står och samlar damm. En blev klar på direkten. Hade en fin reastuvbit tyg hemma. Den andra, utan sits, hamnade i verkstan...


Ett gäng rundor till second hand affären har det nog blivit, lite garn, tyger, garnvinda, ett stort fint linneskåp, en korg och massor av annat fint får symboliseras av detta fina gulblommiga täcket som är nytt. Det andra är sen en runda i början av sommaren.


En ensam helg med min son resulterade i en storstädning av alla kassar med gamla kläder och en rejäl rensning bland sakerna. 21 papperskassar reducerades till 5 knappt fulla flyttkartonger! Han provade det mesta i kläd- och skoväg hela helgen. Mest sina älskade pyjamasar förståss. Så fikade vi i solen. Och räknade tår.




Jag tog mig an min krackelerade byrå i helgen..... Och nästa helg och nästa och nästa....





I min desperation över att få slutföra ett projekt stal jag igår kväll en idé till ett ipodfodral. Ja, jag skäms för att lägga ut denna stulna idé på min blogg, men det är ett bekräftelsebehov för min självkänsla. Att äntligen få ha slutfört något. Se det som rehabiliteringssyfte. Och ett måste för min nya fina Ipod Nano som jag fick av min man, med den finfinaste graveringen av alla - "Kärlek i din örongång"




På torsdag börjar min substitut-sykurs för den som inte blev av. Då kanske jag får lite fler avslutade lyckade projekt! Hoppas, hoppas, hoppas...

3 comments:

Anonymous said...

Hej på dig! Finaste pyjamasen har min son också, kolla in långärmade t-shirts på kappahl också, fina i brungult och klaraste rött på ljushårig pojke. Du som är så duktig på att virka och sy, ta en titt på bloggen Mettes potteri på äldre inlägg där hon gör jättefina kanter till knäppningar i virkat, hon syr enkla bodys och tröjor och kantar hals osv med en virkad kant, jättesnyggt! Ha en fortsatt bra vecka, ser fram emot nästa inlägg! Jenny

josephine said...

Mmmm, har sett hennes fina barnkläder. Hon inspirerar mycket. Hon fick mig bl.a att slutgiltigt bestämma mig för att inte ta in tv:n igen efter golvrenoveringen. Inget jag ångrat än, efter 10 veckor. Inget man saknar!! Hon är lite som jag, provar på allt, och är inte så ivrig med sin blogg, haha!!

Anonymous said...

Avslutade projekt är något som jag verkligen inte lyckas med, det måste vara ett stort fel på mig, men det är ju så mycket roligare att börja något nytt istället för att avsluta det där trista man hållit på med och ledsnat på. Och därför så är mitt liv så kaosigt och rörigt som det är... Kanske borde jag ta EN vecka och bara avsluta en massa. Ja, det bestämmer jag mig för nu. Tack för din pepp, fast du inte visste om den!