Tuesday, June 3, 2008

This summer feeling...

Nu springer sommaren på nåt alldeles förskräckligt och vi har ju haft massor av underbara sommardagar och inte minst kvällar. Igår kväll var jag bara tvungen att gå en runda i trädgården, för bor man på en slätt så är det magiskt när det är vindstilla.
Pionerna omgång 1 är snart överblommade. Nu knoppar sig luktpionerna.



Svärmor berättade för mig att det var näktergalen som sjunger helt underbart för mig nätterna igenom, den verkar bo i vår trädgård.
När jag kollade termometern på vägen in.... ja ni ser ju själva. Lite efter halvtio.


Så med denna värmen så var det absolut hög tid för lite sangria. Och eftersom maken är i Spanien och "cyklar" (i ganska dåligt väder...)så kan man ju själv drömma sig bort lite till semester.


Inte illa alls. Sangria med kanelstång, Schweppes citrusfrukter, apelsin och citron. Glömde limen.
Radioprogrammet "Sommar" i P1 börjar inte förraän den 21 juni. Trevligt, men är det färre pratare i år????
Tjoho för sommaren!

1 comment:

Anonymous said...

Jag säger också tjoho för sommaren, här uppe är vädret helt underbart och jag bara går omkring och njuter!