Monday, June 2, 2008

För bra för att vara sant.

I dag infann sig tillfället! Tillfället att lite sådär i förbifarten fråga om jag inte kunde få en av de där gamla speglarna som stått uppe på en hylla sedan jag började på mitt jobb för 3 år sedan. Chefen var i röjartagen och slängde till mig den finaste i en hast och sa med glädje varsågod.
Den var ännu finare än vad jag trodde. När toaletten får en passande förvaringsmöbel så ska spegel få stå där, tills dess så kommer den nog vara lite ambulerande.
En annan passande dag ska jag fråga om de gamla handskhänderna i trä med rörlig tumme.

2 comments:

Anonymous said...

Men vad har du för jobb som har så fina saker på jobbet. Hoppas att du får handen också, spegeln var jättefin!

josephine said...

Såg ditt inlägg om att du var avundsjuk på alla som har ett Åhléns i sin stad. Det är där jag jobbar! På Åhléns, som kommunikatör (dekoratör). Där fick jag denna fina spegeln (säkert hur gammal som helst! I alla fall sen 68 då den butiken öppnades och det fanns riktiga dekoratörer där) och det står tre till på en hylla. Där räddade jag också 6 stolar och ett bord till trädgården som skulle kastas (säg det inte till någon).
Och snart ska jag sätta in stöten om handskhänderna!