Thursday, June 5, 2008

Tidsfördriv

Provsydde några små påsar av tyget jag köpte förra veckan.
Små idéer som behövde provas. En påse med sidenband fastsydda i en skarv så man kan knyta ihop den synligt.
Just dessa blev små doftpåsar. Inuti ligger en liten kudde, som jag sydde för att ha doftkrafset i för det var så smuligt, och vill man ha påsen till något annat sen så är det ju bra om doftskräpet är samlat.


En dag när jag hade fem minuter över när jag väntade på bussen hem så var jag tvungen att slå ihjäl dem. Pressbyrån hade en tidning som jag inte sett tidigare.


Köpte den och till min glädje så fanns det tips i den om Paris! Skulle hälsat på min kompis där i sommar men det blir framflyttat till hösten, men VILKA tips! Kolla in "baksidorna" av Montemartre. Alla adresser finns. Dags att börja spara pengar. Sen får det bli lite loppisar också.




I nästa nummer....

Kanske kan jag få ett förslag på vad jag kan hitta på med min gamla dusch som står i verkstan....

Trevlig långhelg!

No comments: