Monday, May 5, 2008

Sommarloppispremiär!

I helgen var det loppis i grannbyn och vi kunde ta barnen på cyklarna och cykla dit i den ljumma vårmorgonen.
Det fanns en hel del, men med en väldigt tunn plånbok så var det bara det absolut nödvändigaste som fick inhandlas. Suck, vad jag grämer mig idag, de fina besticken, den fina Rörstrandsåssnipan, Kockumskastullerna med lock och den söta blompidestalen med glasskiva... och lite annat. Men en radiostyrd bil blev vi påprackade så fort jag steg innanför dörren med min son, av en smart liten tant. Inte släppte min son den. Lurad trodde jag, men den visade sig fungera alldeles utmärkt. 30 kr med batteriladdare och allt, till glädje för hela familjen.



Och det allra mest nödvändiga köpte jag också, för 10kr, ett tårtfat, så nu slipper jag köra 80-talsvarianten med folie på skärbräda när det ska bjudas på tårta. Sparade ca 140 balubas på det eftersom jag varit nära att köpa ett så gott som likadant på Åhléns.
Snart kommer skatteåterbäringen! Då blir det loppis av, på riktigt!

1 comment:

Sömsmånen said...

Hurra loppis! Hurra skatteåterbäring! Förstår precis vad du menar! När sommaren kommer - då ska här fyndas!