Wednesday, May 14, 2008

Blomster, fönster och skrot.

En liten bildkavalkad av just ovanstående.
Det ser somrigt och fint ut med öppna fönster, bakgrunden och sanningen kan ju vara en annan mindre skön, fotografier kan ju ljuga mer än tusen ord, som i mitt fall - ett smält plastångkokningskärl med ris i mikrovågsugnen i morse.

Smörbollar som halshuggits av små mördarbarn. Rädda vad
som räddas kan, min nya lilla favoritblomma med fina drag av ranunkel.


Favoriten igen,vid lite bättre hälsa.


Annat som är på gång i trädgården.
Min underbara stora hibiskus har fått musöron.

Vindruvan i växthuset har satt fart med fina små klasar och ska pinceras om några veckor.

Kryddträdgården växer lite ojämt. Dillen behöver snart konstgjord andning.

Klematisen har spridit sig runt hörnet. En ny liten blomma. Och lite fint skrot.


Idag blev mina zinnior omplanterade, lilla skruttbordet har blivit ett litet planteringsbord.

Dessa hittade jag i skjulet.

Passade fint.

Jorden tog slut, de andra får flytta en annan dag, ogräset kanske rensas också.... och planket målas... och....


Detta ska jag försöka göra en fin mobil av, till uterummet a la en fin spetsmobil i senaste numret av Lantliv... (tror jag det var).



På baksidan av vårt hus och vår verkstad står syrénen snart i full blom.

Den nakna sanningen är denna, utan fotografreingscensur ser det ut så här. Hela gamla badrummet ligger i en hög. Mindre charmigt men mera sant.

1 comment:

Emma Clara said...

härliga byttor och krukor....det gillar jag ..att man blandar....