Monday, May 19, 2008

Snabbstyling.

Skrotringen som jag skrev om tidigare har jag inte kunnat släppa och efter ett reafynd på Indiska, fyra duktyngder i keramik för 39 kronor , så satte det hela igång.

Här är vårt uterum, ett fristående, bara ett par meter från verkstadsutgången, men MYCKET trevligare än ett som sitter ihop med huset tycker jag. Utsidan är omålad, framsidan består av plexiglas och så sitter det ihop med vår redskapsbod. Inte världens snyggaste kanske men med stor potential, och ett vackert läge vid vår karp- och guldfiskdamm, för att prata mäklarspråk.


Här är vad jag hade tänkt att använda som material. Duktyngderna, lakansväv och spets.


Och efter lite turer fram och tillbaka så blev jag ganska nöjd. Hoppas nu bara att den inte trillar ner i huvudet på någon, för den är rejält tung.

Tre små lyktor passade fint till och dem hängde jag bara på små piggar som satt på insidan av ringen.


Efter lite ommöblering och bortstädning så blev det ganska hemtrevligt där inne.


Tittar man åt andra hållet så ser det kanske mindre stylat och hemtrevligt ut, men vårt lilla utekök, radion så att man kan lyssna på "Sommar" och infravärmen är inte saker som man kan sortera ut när det är en svensk sommar i antågande. Och en extra barnstol är så illa tvunget så att alla våra nya små kompisar kan sitta skönt när de kommer på besök. Den sneda blomman ser jag nu att den vill bo någon annanstans för där var den minsann inte så snygg.


Taklampan däremot är snygg, med keramikarmatur och glaskupa. Lite mindre sådana keramiksocklar har vi liggandes i verkstaden som kanske kan få komma till användning igen någon dag.


Och de snygga extrastolarna, som stod här när vi flyttade in har någon småkänd upphovsman som jag glömt namnet på. Rätt bekväma om man inte sitter för länge eller har endast bikinitrosor på sig.


Uppladdningen inför midsommar har börjat. Annat som står på Att-Göra-Inför-Midsommar är en vimpelgirlang att hänga mellan träden och en egen flagga att sätta på husväggen ut mot vägen.

Nu ska jag kolla på alla mina tyger jag införskaffat på Stof & Stil idag - många projekt i luften!

2 comments:

Tomas said...

Underbart fint! Inte bara midsommar, utan hela sommaren är räddad.

Puss, Tomas.

Sömsmånen said...

Å, jättefint! Bra idé med skrotringen, jag ska genast skärpa mina sinnen ifall jag skulle trilla över en utan att märka det... de vita stolarna är ju helfestliga.