Saturday, May 17, 2008

Handlat hos Systrarna, pysslat och ännu en runda i trädgården...

Smet in på Systrarna Grene på min lunch igår, de har en hel del fint, ofta till alldeles ypperliga priser. Sånt man behöver och sånt som man kanske inte visste att man behövde innan man gick in. Förvaring, städmaterial och paraplyer tillhör väl ändock sånt som man behöver. Priserna övertygar om man trots allt har nåt ynka tvivel kvar. En dansk lågpriskedja med inredningdetaljer konstnärsmaterial, leksaker lite mat, te, kaffe mm som öppnat i Malmö för snart 2 år sedan.



Två disktrasor i modell old school, bara att tvätta i maskinen och de funkar igen och igen och igen. 6.88 kronor styck.
Två små vita tittskåp med glasdörr, utan dörrknopp, (men det är fixat idag) 84 kronor styck.


Ett skimrande romantiskt paraply/parasoll i favoritfärgen rosa med fin spetsdetalj. Hela 65.50 svenska dollars. Kalas!



Det passade min outfit för dagen perfekt, med puffärmar, sidenband i håret och hög midja i kjolen. Bara lite får som saknas.


Och så har den alltså slagit ut - aklejan - ljuvliga lilla klocka.

För länge sedan började jag ett litet syförsök att göra en ny variant av min gamla klädnypepåse som börjar sjunga på sista versen.


Min kompis hade sytt fina, så efter lite sytips så gjorde jag en som jag inte lyckades med riktigt och inte blev nöjd med.



Men så fick jag syn på en annan variant i en film eller nåt, på tv. Så när både sylusten och lite tid-över infann sig samtidigt så låste jag in mig och detta blev resultatet. Jag höll på att ta till lipen när tyget uppe vid galgen (barngalge från Åhléns) stod rakt ut.


Men med en liten nödlösning med en bit sidenband så blev jag nästan bara än mer nöjd.


Baksidan är en scarf som jag köpt för ett par tior på rea på Åhléns. Det prickiga och rutiga tyget är från Stof & Stil. Spetsen loppisfynd. Och igår provade jag den och den fungerade utmärkt, bättre än den gamla faktiskt. Lite småjusteringar och jag tror att jag är i hamn.


I kväll ligger syrendoften tät i hela huset, underbart (behövs för att täcka onsdagens röklukt!) och sommarlovigt.

No comments: