Sunday, January 20, 2008

Två tankar....

Att göra kopior, härma, kopiera osv är ju ofta på tapeten. För inte så länge sedan läste jag på någon blogg om just en sådan diskussion. Det är svårt, visst. Vi ser mycket, man blir inspirerad på många håll, det går trender i det mesta och man funderar, klurar, får lite skaparlust och sen tycker någon att det blev lite likt någon annans....
Just nu för någon minut sen läste jag en av mina favoritbloggar, och denna tjejen bloggar mest om fina kläder men hade pysslat lite annat.... En kanin rätt så lik min presentkanin tyckte jag.
Döm själva.

Det konstiga är att jag började också att brodera en likadan mun men ändrade mig igen för att jag tänkt från början att det bara skulle vara en nos. En halsduk var också medritad på skissen, men det blev ingen.
Två tankar till var sin person på var sin sida om klotet... underligt. Men ingen en kopia av någon annan. Det är ett som är säkert.
Bara kusiner liksom.

7 comments:

Anonymous said...

Vilken trevlig sida du har! Jag hamnade här när jag googlade efter vägghängt diskställ...

Jag återkommer!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ said...

Visst ääääär det kul att göra fynd! /Karolina

Thea said...

Ja, man inspireras lite varstans! Ofta utan att man tänket på det, tro jag.

Anki på sytt/vurm said...

Jo visst är det så, det var nog inne hos mej du såg de trisa mailet jag fått.
Nu vet jag ju inte om våra saker var "kusin-lika" eller kopior då jag inte ens sett det som jag anklagades ha kopierat.
Men visst, klart att två hjärnor (eller varför inte 20) kan ha liknande ideer konstigt vore det annars :)

Systickan said...

Jättefina kaniner bägge två!!!

Anonymous said...

Oh, vilken sötiskanin du har gjort, jag gillar den lilla maggen!

Anonymous said...

Tankar om att kopiera. Jag är så leds på bloggare som hela tiden anklagar andra bloggare för att kopiera inläggsideér och liknande. Vad spelar det för roll? Huvudsaken är väl att man skapar! Bäst är ju såklart att ge kredit till den man fått inspiration från, men det är ju inte alltid man är medveten om det. Har flera gånger sett grejer hos andra som dom gjort/sytt/målat som jag själv nyligt gjort nästan precis likadant, men inte lagt ut på bloggen än. Hur kan det komma sig? Jo, inspirationen finns ju där överallt och man är inte så unik i tanken som man kanske skulle vilja vara. Inte jag i alla fall.