Saturday, June 23, 2007

Ännu mera kök.

I köket tog i måndags mitt skafferi form. Med tankehjälp och hantlanging av svärfar på lördagen så kunde jag senare skruva ihop resten och måla. En hel del kvar, bland annat en bräda till hörnet (där det glipar) som måste kapas på längden. Och så ska det byggas en fin Z-dörr. Några hyllplan till ska målas vita och listerna ska målas i samma färg som skafferiet och spikas upp. Men oj vad nöjd jag är! Det slukar hur mycket som helst. Ska organisera ordentligt när allt är färdigmålat!
Och så har väggskåpet kommit upp. Nu saknas bara bänkskivan som kommer i mitten av juli.




Min tallrikshylla är fullproppad. Lite detaljer från den.




För att fira att vi är (nästan) är klara så köpte min man en råsaftscentrifug till vårt nu kompletta kök. Jag är inte mycket för hushållsapparater men oj vad jag får hålla med om att det var en bra investering. Inte minst i morse när gårdagens intag började att göra sig kännande, då fick jag en stor härlig vitaminkick och har mått som en mört hela dagen.


Härligt med långhelg. Idag har det planterats ut solrosor, virkats lite och umgåtts med släkt och vänner, ätit hembakta apelsinbrytbullar och kramats med mina underbara barn. Och imorgon är det söndag- UNDERBART!

3 comments:

Agata said...

Men du! Vilket fint kök! Och vilket bra skafferi. Jag går också och funderar på hur ett sånt ska se ut för att vara optimalt, och ditt ser ut som en bra förebild.

Fin blogg! Jag återkommer!

Anonymous said...

Å så fint det blev och vilket coolt kylskåp. En råsaftcentrifug vill jag med ha, syrran har den och den är ju bara för bra!

Jordgubbar med mjölk said...

Åh vilket fint kök ni har! Älskar före och efter bilder! Vad kul att jag hittade till din blogg!