Friday, June 15, 2007

Jag är en organisatör och planerare.

Problemet är att det tar så oändligt lång tid för mig att komma till skott. Det är så mycket att planera innan och så många val som ska göras. Nu är i alla fall färg äntligen inköpt till en gräslig byrå som stod här när vi flyttade in. Och den ska bli ROSA. Jag har verkligen försökt komma över min "rosa period" men insåg att den börjat närma sig tioårsstrecket och nu ska jag börja bejaka den i stället. Redan tröttnat på att allt ska målas vitt så nu blir det rosa, ljusgult och förhoppningsvis mer och fler pasteller framöver.
Nu ska jag bara skriva en lista....

- planera in med min man när han kan hjälpa mig att bära ner byrån.
- se när det blir fint väder så den kan slipas ute.
- se när det finns tid att grundmåla.
- och köpas knoppar.
- och VÄLJA knoppar.
- och målas med den fina nya rosa färgen.

Ni ser... det kan ta ett tag. Besiktningsmannen lär ju inte få se en nymålad byrå - han som annars varit vattnet på min "fixar"kvarn!



Bara se så många fina knoppar det finns att välja mellan!!! Omöjligt ju!
Finns att köpa på fina ROSA webbshopen Linneas hage.

5 comments:

Nina said...

Jag målade min hall en gång rosa och jag älskade den . Rosa är en ljuvlig färg tänk på alla rosor och pioner . underbart ...ha en störtskön helg och stressa inte ihjäl dig med tanke på besiktningsmannen ...

Kathys Home said...

Hejsan...jag har ett sovrum i rosa. Som jag skrivit om på min sida håller jag på med ett garderobs projekt som jag hmm inte tycks bli klar med...med till detta skulle jag vilja ha rosknopparna det skulle sitta som handen i handsken på garderoben...tjingeling...//kat

Majtjho said...

När jag bodde på Möllan så var mitt kök rosa och grönt. Folk borde våga använda rosa mer än till små flickor.

Tycker att de vita rosknopparna var superfina. De hade jag valt.

Hem och Lycka said...

Ja, jöss, det kan inte vara lätt att välja knoppar där inte..

Sofia på Me and my home said...

Rosa är riktigt najs. Kan nog bli en fin byrå det ja.
Tjusigt ni börjar få i köket! Mera bilder!!! :)