Monday, May 28, 2007

Utmaningen; del II & III

Efter många snurrande tankar så har jag resterande två favoritsaker och jag är supernöjd med mina val.
Jag har kommit på under tiden att saker som inte har någon funktion har inte ens kommit på tal. Jag var från början helt inne på vackra saker, som jag har sett i så många andras utmaningar runtom på bloggarna. Mina sista två val är ju ALLT annat än vackra. Men oj vilken glädje de skänkt mig. Även om jag helst skulle vilja använda de alla varje dag, men det är ju som alla vet en omöjlighet.



Min maskinpark!!
Den består av en ärvd Husqvarna symaskin som jag fått av min mormor. Och en Huskylock overlockmaskin inköpt i höstas för skattepengar efter en blixtrande idé, efter att ha pratat med min vän som har en och jag blev så sugen och bara vips, tog mod till mig och sprang och köpte en. Jag är liksom inte så bra på att annars unna mig tekniska prylar bara sådär. Men jag är SÅ glad att jag gjorde det. Jag är dock ingen höjdare på att sy på den än, men jag ska bli - en vacker dag.


Min screentrycksram!
Min kära gamla screentrycksram som hängt med i 13 år nu och som jag älskar. Den ser inte mycket ut för världen, men oj så roligt det är att trycka och det blir oftast så bra. Planen finns på en egen liten tygkollektion med ett hommage till våra vilda djur här ute på landet. I framtiden.


Jag vet att Utmaningen är en liten skicka-vidare-grej, men jag tycker helt ärligt att det är jobbigt att "utmana" någon, plus att alla bloggar jag läser redan har varit utmanade. Men jag tyckte det var jättekul att göra det, så den som VILL känna sig utmanad och är ledsen för att de inte har blivit det - bara säg till så ordnar vi det!!! ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Jag har inte blivit utmanad. Utmana mig! :)