Monday, May 28, 2007

Ett försöksdjur och ett ettårstryck!

Vissa modiga entusiastiska börjar provvirka en filt med en gång, medan fegis-jag dristade mig till en liten oansenlig figur från Drops Designs underbara gratismönster.

Det gick mycket snabbare att komma in i att virka jämnt än det gjorde för mig när jag började sticka. Nu har nya större virknålar införskaffats igår, så nu ska bara velpottan bestämma sig för ett av alla fina mönster att sätta tänderna i. Ska erkänna att jag började provvirka lite ripple.... första vinkeln gick bra men nästa...tja... den är uppriven igen i alla fall. Lite mer övning, sen!

Senaste screentrycket blev en tröja till lille-Olles ettårsdag. Färgen är inköpt på färgaffären i "byn" men hör till Panduros sortiment. Inte någon höjdarfärg, den blev liksom en plastig yta, som spricker om du trycker på elastiska material. Den överlägset bästa färgen jag har tryckt med är Acra-K och jag hoppas att jag någon gång igen kan börja trycka så pass mycket att jag kan unna mig att beställa sådan färg igen.





Lite broderi i stället för att göra ett superavancerat tryck blev enkelt och trevligt. Flickan "ville också ha", så jag passade på att trycka en till henne samtidigt. Egentligen är det inte så kul med svart tryck, och inte heller med vita tröjor, men alla tröjor jag hittade i affären som var fina i färger och mönster hade redan applikationer på hela magen... och färgen skulle passa till många olika färger. Omständigheterna gör alltid resultatet.

Ps. Den fina prickiga vaxduken är inköpt på bra-iga Stoff och Stil och ska klä barnens bord i lekstugan i sinom tid.

1 comment:

Anonymous said...

Tjena! Har du problem med andra vinkeln och ingen som kan visa så fråga där du köpte garnet. Dom brukar vara glada att få visa på handarbetsaffärer. Själv så har jag rivit upp 10 varv idag på min för jag hade glömt en ökning och inte sett den. Klantigt! Trycket blev ju skitsnyggt, har köpt färger och tänkt trycka på örngott, får se när det blir. Har du ritat ugglan själv? Den var fin!