Sunday, May 20, 2007

Vi har blivit med litet hus!

I väntan på rörmokaren som aldrig kommer, så att vi kan få bygga klart vårt kök, så har kreativiteten tagit sig uttryck i trädgården i stället. Inget ont som inte för nåt gott med sig.
I fredags så snickrade jag ihop ett litet staket så att Hebbe inte ska krypa ner i dammen. Plus att jag rensade jordgubbslandet och satte upp lite snöre runt så att inte hunden gör sina tokspelsrundor i det.
I lördags så rensades det ogräs i hällande regn, runt rabarbern, krusbärs- och vinbärsbuskar, samt grävdes upp hiskelig kirskål. Detta innan den uppskattade lekstugan anlände och vi byggde ihop den långt in på kvällen. Däremellan fällde vi en baaaamsegran som skuggade halva trädgården.
I dag har jag målat målat och målat. Rätt matt i armarna men oj så nöjd.

Den är bara grundmålad nu, men oj så fin den är som vit. Men troligen blir den röd (med vita knutar) för det har Blenda bestämt. Men inuti förblir den vit. Imorgon kommer bilderna från gardinuppsättningen - om allt går vägen! Gammelmormors gardiner har legat länge och väntat på sin ultimata uppgift!


Trots allt slit så hittar man ju bara mer att göra och jag längtar och drömmer om att få isolera och inreda vår verkstad till arbetsrum med sovloft bakom det lilla betongglasfönstret. Det kommer att bli så underbart fint!



Med gott samvete stupar jag nu i säng och hoppas av hela mitt hjärta att den hjärtlöse rörmokaren dyker upp denna vecka!

No comments: