Thursday, March 1, 2007

Denna förvaringsnoja.

Med två små barn, stor hund, litet hus och massor av saker så är det kanske inte jag som är tokig men jag saknar saker att ha sakerna i.

Denna årstiden går det ju åt lite värmeljus, lika bra att ha dem lättillgängligt.


Denna fina box med fönster hittade jag för 20 pix på en loppis för några veckor sedan - tycker den är superfin, men man vill ju gärna ha något i som är hyfsat fin att titta på...


Till denna ska jag sy "foder" av lakan med spets tänkte jag, så blir den nog ändå rätt så ok.


I denna finns allt mellan himmel och jord som man inte orkar lägga på sin rätta plats just nu, eller som inte har någon; en titt i skvallrar om en kamera, en skallra, en skiftnyckel, sladdar, nässpray, frimärke, rabattkuponger, reflexer, solglasögon, ett pass, ett kuvert med luktärtsfrö, en brosch, en glaskula, en kartong med jungfruben, tändare, ett läppglans och mycket mycket mer.


Garnnystanen ligger i en gammal tvättmedelslåda för tillfället och stearinljusen i en för Zenith-margarin. I hallen finns det diverse ytterkläder i en Tempoback och en låda för ett annat margarinmärke, PER.

Vill gärna se var andra stoppar undan sina prylar! Om det finns någon som har något som ni tycker är finurligt, effektivt eller sagolikt funktionellt!

1 comment:

Anonymous said...

å så fin den ljusblå asken med blommor är! Själv har jag säkert 20 plåtburkar som jag förvarar småsaker i. De står sen i skåp och garderober.