Thursday, February 22, 2007

Våren som försvann.



Så mycket stick i fingrarna. Och så många bebisar på väg. Ett par sådana här borde ju passa något litet knytte som tittar ut i vår. Och det är nåt med vinter som gör det extra mysigt att sticka. Så nu när vi sitter med våra två-tremeters snödrivor i trädgården och tända ljus på spiskransen så är det dags att hitta på något riktigt stickprojekt igen. "Korgen" jag stickat på nu ett tag har jag rivit upp ett antal gånger, denna ständiga beslutsångest. Det finns alldeles för många möjligheter!
Så nu ska jag försöka mig på ett par sådana här. Efter ett besök i min mosters källare där jag fick plocka så mycket garn jag ville, har jag nu ett litet blygsamt lager som jag kan roa mig med. Och i födelsedagspresent av svärmor fick jag stickor, virknålar, lovikkaborste, strumpstickor och nålar så jag klarar mig. En rundsticka ska införskaffas också, nästa gång jag är på loppis. (Fast skorna kommer jag att virka eftersom det står så i beskrivningen;-)

Våren ja. I tisdags var det barmark och vår i luften. Fåglarna kvittrade och vårblommorna har ju blommat sedan länge....

Men idag har vi gjort igloor i trädgården, åkt rutschkana ner från drivorna och druckit varm choklad med mycket vispgrädde. Hunden är 76 cm i mankhöjd, så drivan är säkert det dubbla. I bakgrunden framför vårt "uterum" är det lite lä bakom planket och det har samlats jättemycket snö, den högsta minst 2,5 meter hög. Jag tycker att det är så vackert, verkligen. Sol och vindstilla imorgon så blir det en underbar utedag för pappa och barnen, medan mamman åker på en assessment day... Spännande!

3 comments:

Anonymous said...

oj så söta tofflor på lika söta knubbiga ben. Vilken fin blog du har!

Anonymous said...

Vad glad jag blir att du vill länka till mig, det får du absolut göra!

Anonymous said...

har oxå bakat idag, äppelbullar som är ljuvligt goda, lägger ut recept på min blogg i morgon