Tuesday, March 13, 2007

Ut, bort, väck och in med det nya.....

Eftersom vårt kök efter helgen ser ut så här (+ en stor avfuktare och avspärrat med plast), så är det underbart att måndagen bjöd på vårväder ända ner i tårna. Vi kan laga mat i uterummet och fika i lä i en hörna. Äntligen kunde jag få njuta mitt fynd, en stor korgstol, som jag "prutade" ner, 70 kronor på loppis. Och idag ska jag till Ikea och se om de på köksavdelningen kan ge mig en alternativ lösning till mitt förslag på kök. Kan verkligen inte förstå att vi ska få i ordning vårt kök. Det har känts som en annan värld, ett annat universum. Lite i taget...






Kaffe och kanelbullar intogs här idag medan "Liten" vilade, balsam för själen och fräknar på nosen.


Har börjat rensa ut allt som inte är absoluta favoriter eller absolut nödvändigt. Gav därför bort halva servisen Gustavsbergs Smide till en vän som letat efter sådana tekoppar att kompletera sina tre. Hon fick filtallrikar och smörgåsassiett till och var nöjd med sitt nya frukost-kit. Kaffekopparna (19st plus 4 extra fat) plus två storlekar assietter till och mattallrikar tog svärmor. SÅ underbart att ge bort saker!! (lite feng shui va´?)
Det sa min kusins sambo också när hon efter lite betänketid kom hit med sin fina fina kökssoffa och som passade perfekt hos oss!! Nu ska den bara få nytt tyg på dynan. Och den är perfekt att ha alla filtar i och annat som kan behövas för en lååååång utesäsong.
Nu ska vi ut i solen, hunden och knodden, som redan sover i sin vagn efter en tidig morgon.

No comments: