Wednesday, February 14, 2007

Sitter och drömmer....

.... om fina möbler och ett färdigrenoverat hus.Ikeahyllan som invaderat vårt vardagsrum är så stor (eller rummet så litet) att den bara kan stå på ett ställe. En mardröm för mig som gillar att möblera om.
Katrines hemsida hittar jag många skönheter som skulle passat våra behov och mått. Men först måste vi klart väggar, tak och golv.
Åhhh vad jag önskar ett sånt här stort fint skåp......




Foto: Katrine
En fin liten dockvagn hade hon också på sin nätshop... eller var det en riktig? Underbar form. Helt outstanding jämfört med dagens barnvagnar.
Jag är ju så himla glad för vår liggvagn från mitten av 1960-talet som vi haft till båda våra barn. Min skönhet! Sorgligt om det inte blir fler barn.... kan man plantera blommor i den?? hehe.


I alla fall... när man inte kan pyssla i det stora, så får man göra fint i de små vrårna.
Mitt loppisfynd - fågelburen - blev igår diskad, fick en murgröna och ett ljus så länge. Senare ska den få hänga fin någonstans i taket, men så länge så får den stå i fönstret.

No comments: