Monday, February 12, 2007

De små detaljerna som gör det.

Små fynd i vårt eget hem.
När man flyttar in i ett totalmöblerat hem, med 99% skräp så tar man på sig en hel del jobb. Men när de små sakerna dyker upp som gör en så glad och lycklig över att det finns små hamstermänniskor som sparar allt, då är det värt lite besvär. I ett fritidshus samlar man kanske dessutom lite mer av det man inte tycker är snyggast och vackrast. Men som tur är så är smaken så olika. Så jag blir lycklig när jag hittar en ventil, en ringklocka eller ett vägguttag.




Sen inser man att det finns de som har samma smak som jag och som säljer nytt i gammalt utförande. Härligt härligt! Byggfabriken är ett sånt ställe! Att få gå loss där inne med storplånboken hade varit LYX DELUXE. I födelsedagspresent fick jag presentkort där och unnade mig en dubbelströmbrytare i bakelit. Med rejält motstånd och ett härligt klick kan jag njuta min födelsedagspresent flera gånger om dagen. En underbart varaktig present!





Och inspiration till kommande badrumsrenovering.

Man glömmer ju så lätt och då kan man skriva listor. Men listorna blir lätt många och till slut till högar, och så sorteras de, faller bort och så kommer man inte ihåg saker. I alla fall inte förrän det är för sent. Men om jag bloggar in det, då finns det ju kvar...

Älskade Byggfabriken har ju så vackra saker och jag borde ju komma ihåg det, men jag litar inte på mig själv på den punkten. Därför...
Kom-ihåg-lista:




foto:www.byggfabriken.com

No comments: