Tuesday, February 20, 2007


Med en god kopp kaffe, några minuters lugn och ro och få hinna sitta ner en stund, det är min bästa stund om dagen.

Var i Malmö förra veckan och var bara tvungen att titta in till tjejerna på Miloii. Underbaaaart, fint, vackert, måste-ha, ja den butiken är ju bara så klockren. Hade inga pengar men var tvungen att åtminstone unna mig nåt litet. De fina korsen som jag tittat på många gånger när jag hjälpte till i butiken i somras kostar en spottstyver och är dekorativa både liggande och hängandes. Lisbeth Dahls fjärilsmagneter tog jag äntligen en paket av också, en fin liten färgklick där man sätter dem. Tyvärr fäster de inte på vårt fina kylskåp. En Katvigtröja och ett par Katvigbyxor på rean till knodden blev det också. Så blev han också tjusig.




Skyddsängeln (2 olika sidor) därifrån fick lillkillen av Miloiitjejerna när han kom till världen. Den ska skydda mot onda saker, men framför allt så är de fina. Men svårfotograferade! Den är svag i sitt screentryck (den ser ut så). Gillar den jättemycket!




Vackraste butiken med äkta fransk loppis, shabby chic, second hand kläder och så nytt förståss. House Doctor, marokanskt, Lisbeth Dahl, barnkläder från Ej sikke lej, Katvig, Ida T, Holly´s Baby och Harriett som syr underbara förklädesklänningar, solhattar och kepsar och ännu ännu mer. Damkläderna är underbara Graumann, Bruuns Bazar, Malene Birger och en massa massa mer.... Dessutom kan man klippa sig i rummet bredvid hos supergoa duon Matilda och Therese.
Bästa tipset man kan få om man vill "göra" Malmö.

2 comments:

Tomas said...

Ett tips på en blogg som kanske inte relaterar till ämnet i posten, men ändå: ikeahacker.blogspot.com

Abrazos!

josephine said...

jag har sett den. tack kärlek!
hittade en favoritblogg genom den sidan, yvestown. hon hade "pimpat" en expedithylla. fick jag byta vårt hus mot hennes hade jag gjort det på sekunden.