Wednesday, November 18, 2009

En repris och ett infall.

Äntligen har jag sytt i knapparna. Det blev inte de knapparna jag hade tänkt, utan ett par vita som jag hittade i min "fiskarlåda" som tanten lämnade kvar när vi köpte huset. Avklippta från något gammalt kasserat plagg. En liten guldgruva.


Klänningen är en repris- samma mönster som den grönprickiga, men lite höstigare i brunprickig manchester.


Omöjligt att få en bra bild på manchester.



Färgåtergivningen är bäst på denna bilden.

Och så en kväll när jag nattade Edit så började jag på ännu en sak, fast jag lovat mig själv att avsluta, avsluta, avluta.
Så det var bara att se till att åtminstone denna blev avslutad. En liten necessär, med en fin gammal loppisfyndad dragkedja och ett japanskt tyg. För att få stadga är den "fodrad" med plastad frotté, med plasten inåt.
För att inte göra något enkelt och lätt (ett mycket opraktiskt drag hos mig) gjorde jag den efter en sminkväska jag har som jag tycker är en bra modell med oval botten så att den kan stå.


Funderar fortfarande om jag ska sy en stickning nertill runt om. För lite mer stadga.


Snygga dragkedjor ät ju pricken över i:et.

No comments: