Tuesday, October 20, 2009

En klar. Med hjälp.



Med en sådan fantastisk hjälpreda så går det som på räls.
Min underbara lilla hjälpreda har tagit sig ett steg "uppåt" och sitter helst nu. Tiden går visserligen fort, men hon vilar inte på hanen direkt - 5 månader och sitter stadigare för varje dag.
Detta uppskattades verkligen - att sitta mjukt i sängen med hela sitt lilla gäng samlat och mamma som pysslade runt omkring.



Alla dessa val - tycker nästa att man kan se min beslutsångest.



Mamma som vimsar och tar kort, man kan bara titta och le.


Första klänningen/tunikan klar.
Den lilla fågeln som jag tänkt ha på denna klänningen hade katten lekt med. Så den låg på golvet när jag dammsög.... insåg jag för sent. Jag "letade", men innan det blev dammigare än när jag började fick jag ge mig.
Så det blev ett vågigt band nertill istället.


Och så gula blomknappar.

3 comments:

Cathrin said...

Så fin den blev! Är så impad av alla som kan sy. Men nu har jag fått hem min symaskin, servad och klar så jag skall försöka ge mig på några småprojekt snart. Och är inte även Edit lite lik sin mamma? Ha det så fint i höstsolen!
Cathrin

Majtjho said...

Det tyget är så snyggt. Super fin tunika.

josephine said...

C: Jo. Av någon anledning är hon lik mig när jag var bebis - men bara på kvällarna?!?! Mycket märkligt.
Det är inte så svårt att sy. Jag tycker att det är all idé att köpa ett bra mönster om man vill sy något - ta inte de "billiga" från S&S till att börja med - de brukar hoppa över några steg (tar för givet att man fattar - vilket man gör om man sytt ett tag). Och så är de inte så billiga - för det är bara en storlek!! Ottobre (finsk mönstertidning) är väldigt prisvärd. De har en bra hemsida där du kan köpa deras gamla tidningar. Rekommenderas varmt. Men du som pysslar med allt möjligt (kollar din blogg) kan ju kolla in Kreativa kvinnor - lagom pyssel med lite basklädesmönster i som man lätt kan modifiera.

M: Vi har det alla, det grönprickiga tyget, hehehe!! Svårt att motstå. Få se om det håller tvätten - har ju så svårt för det där att slänga in tyget i maskinen direkt när jag kommer hem, vilket vore enklaste biffen.... En dag kommer jag ångra mig djupt.