Tuesday, February 3, 2009

Jag restbloggar.

När man ändå är hemma och bara kan sitta still så passar jag på och bloggar ikapp lite.
Min fina lilla födelsedagsbyrå har inte fått var med t.ex.
Fick den av min man när jag fyllde år. Dock efter ett litet missförstånd angående priset i affären. Men jag fann mig inte och tog den ändå. Lite sugen på att måla den, men den får nog vara. Den kommer nog se bättre ut när smutsväggarna fått ny tapet.


En liten telefonhörna.

Den randiga Hästenskudden jag sydde av ett gammalt överdrag till en babymadrass har jag visat tidigare.
Men sen senast så har jag sytt ett "örngott" till en amningskudde som jag fick ärva av min kusin, som min moster har sytt. Jag lyckades blanda ihop det när jag skulle sy i knapphålen och sydde det på fel ställe - det finns ju två att välja mellan.... Så tålamodet tog slut och jag sydde raskt på kardborreband och ansåg mig klar. Och det blev bra.
Som ni ser börjar det ta och luta åt en temafärg i sovrummet numera. En färg som överraskar mig själv. Men den sista kudden sydde jag av en stuvbit från Stof & Stil (om man fick en femma varje gång man skrev det i sin blogg...) som jag blev helt kär i - bolsterrandigt - rakt in i mitt hjärta. Knapparna hittade jag en karta på Erikshjälpen för ett par kronor.


Förutom det knallgula golvet så börjar det luta åt ljusblått. Jag köper det.

Med många små små steg så börjar det ändå arta sig här hemma. Men tänker man efter så har vi fortfarande det mesta kvar, trots 3,5 år i Kostallet. Ge mig 3,5 år till!

No comments: