Monday, February 2, 2009

Det man vinner i slänggungan...eller hur det nu var....

Efter en surfingrunda med nätshopping för någon dag sedan, som slutade med att jag tömde hela varukorgen och skrev upp det på "Att göra-listan" i stället, kunde jag redan idag avverka ett projekt från sjuksängen.
Ett nappband som jag såg hos Anne-Claire Petit, men som jag inte köpte för att det var lite för färgglatt -och i ärlighetens namn så hade jag inga pengar heller. Men garn, det hade jag!

Jag är ännu en riktig novis på att virka, sitter med maskinstruktionerna i högsta hugg och blir så glad av att lyckas med det lilla. Och av att slutföra något!


Det färdiga resultat - och jag känner mig nöjd.


Allt jag virkar kommer vara i dessa färgerna i många år framöver, för att jag är lite dålig på att beräkna garnåtgång, plus att man får massrabatt på Stoff & Stil.

Det lär bli mera virkat inom snar framtid, både för att det ÄR så fint och för att jag måste prova lite mönster ur min nya virkbok!

3 comments:

Juliane | Fröken Skicklig said...
This comment has been removed by the author.
Juliane | Fröken Skicklig said...

Hej Josephine,

det är ju det bästa man kan göra - att får inspiration och gör det själv sen...

För några månader sen hittade jag till Din blogg och tittade förbi från tid till tid för att läsa om Kråksång och Mamelucker.

Det var första gången för mig att upptäcka bloggvärlden - och sen började jag själv (som sagt, det gör man när man får inspiration). Tack att Du öppnade den här dörren, annars hade jag kanske inte börjat...

Hjärtliga hälsningar, Juliane

josephine said...

Åh, tack Juliane!
Så glad jag blir att höra, verkligen tack.
Lycka till med din egen blogg! Jag ska genast kika in till dig, för lite inspiration kanske?!?!

Välkommen tillbaka!