Tuesday, February 5, 2008

Tidsbrist - en formgivare.

Jag har hittat min favorithuvudkudde, egentligen en stor variant av prydnadskudde från Ikea, men den är bara så mjuk och tjock och go... Men, jag har inget örngott som passar.
Idag när jag som vanligt skulle göra något annat, hittade jag ett madrassöverdrag som följde med barnsängen jag köpte på loppis. Det passar inte på den madrassen vi har så... den blev ett PERFEKT örngott.
Men säg den som har tid att tänka klart i dessa dagar av tidsbrist - det hela blev liksom FÖR bra med ens, att jag hade hittat ett superfint, mjukt tyg, med fina detaljer och snören att knyta med och allt.


Så jag sydde iväg, utan att tänka, lat som jag är- på overlocken - på rätan! Men med allt man vill göra och hinna så övervägde jag snabbt, och sydde vidare i 190. För det blev nämligen en fin effekt med det beiga tråden mot det vita och ljusblå. Och jag blev supernöjd! Så lite kan göra mig så glad.


Och den dagen jag ångrar mig - ja då har jag kanske 3 minuter över och hinner klippa av sömmen, vända allt ut och in och sy sömmen där den brukar vara!


God natt och Sov gott !

4 comments:

Anonymous said...

Så fint det blev! Ser verkligen gosigt ut med alla kuddar...

Anonymous said...

SKITSNYGGT SOM VANLIGT!!!

Emma Clara said...

fin fint!!!!! Härligt med massa kuddar!!

Anonymous said...

Hej! Spanar in din blogg lite igen inför flytten. Jag har haft inredning i malpåse jag vet inte hur länge då vi haft så trångt men nu börjar det vakna igen. Inspireras lite! Tack för dina inlägg på min blogg=) /Elisabeth, rättvisa barn