Tuesday, February 19, 2008

Inlägg No 100.

Lagom till inlägg nummer hundra har jag kommit loss med pyts och pensel.
Förra helgen blev kistan som jag nämnde och min gamla dockvåningssäng, som min morfar snickrat till mig, vita. Denna helgen var det de putsade badrumsväggarna som blev champinjonvita. Nästa helg hoppas jag på ett vitmålat pärlspontinnertak i badrummet, men jag tror att jag hoppas för mycket...

Men när jag såg det lilla bordet från butiken på Majsan Shabbychicks hemsida, så fick jag vatten på min kvarn för att måla det exakt likadan bordet vi har, som jag tänkt så länge.






Jag har bara målat sängen och kistan en gång tyvärr.... Andra gången är ju inte lika kul, då har man ju redan sett hur det blir. Tur att det är så många deltävlingar i Melodifestivalen så att man får lite sådana tråkiga saker gjorda, för det där skräpet har jag inte ro att sitta stilla framför, men lite bakgrundssorl medan man målar är ju inte fel.
Men idag är det krassligt, ska bädda ner mig med en bok, en vetekudde och lite te tror jag.

En annan dag ska jag leta efter sådana fina tvålkoppar som Majsans butik hade i ena skyltfönstret. Den skulle sitta fint i vårt badrum.

No comments: