Saturday, November 17, 2007

En EFTERLÄNGTAD loppisrunda gav svar på tal!

Idag tog jag med flickan på loppistur, bara hon och jag, efteråt åt vi en snabb lunch i vattentornet i stan, vilket uppskattades mycket av den lilla sötnosen. Vi har en tid letat efter en fin gammal våningssäng utan resultat. Och idag ramlade vi över en underbar barnsäng med både spjälor och utdrag. Jag kunde inte motstå den, och lillkillen blev helnöjd.



I bakgrunden, bakom den lyckliga killen, kan man se storasysters säng, även den med spjälor man kan sätta i och utdragbar.


Nästa underbara fynd var en blommig Eks-våg till vårt nya, snart (eller om en stund åtminstone) färdiga, badrum. Blommigt är min svaghet nu och små kloka funktioner som det lilla handtaget vid skalan är ju bara för smart, varför glöms sånt smart bort av nya produktutvecklare??


Till vårt nya badrum hittade jag en underbar tidlös klassiker på Norrgavel från Ifö Electric och saken var biff, den skulle vi ha till vårt badrum!! När jag kom till Norrgavel andra gången såg jag de fina lampetterna i samma serie. Det skulle bli de i stället. Tyvärr fanns det bara en hemma men de beställde in och den kommer nu i veckan. MEN! Idag när vi var på Erikshjälpen, vad ligger där då? Mitt framför näsan på mig?? För 25:-!!!! I stället för 645:- och lampetterna kostar tillsammans (2) ÄNNU mer! Klart man slår till. Kan ju inte annat göra än att gå och förklara min tur (inte deras) och lämna tillbaka lampan jag köpte.
Hoppas att de får dem sålda ändå för efter nyår skulle Ifö höja priserna rejält. Trist.


Färgen är lite obestämbart ljusbrun/grön!

En fantastiskt loppisdag alltså, härligt. Tack Lilla Tjejen för ett toppensällskap!

6 comments:

Gekko said...

Grattis får jag ju säga:-) Underbara fynd! Om jag hade hittat den sängen hade jag nog nästan börjat gråta!!

josephine said...

och det bästa (förutom priset - 225pix) var att jag slapp måla den!!
det sämsta var att vi tappade en spjäla ner i själva gaveln när vi skulle montera den hemma, och det är en omöjlighet att få upp den, måste fixa en ny och måla.... en och annan svordom passerade de hallonröda.... jag erkänner!

men vi ville ju ha en våningssäng, så därför tvekade jag mer än grät. men nu är jag så glad att jag klippte till. den är mycket finare än vad den såg ut i affären bland all lump & bröte.

Anonymous said...

Fynd!
Mest avundsjuk är jag på badrums-lampa, letade efter en sådan då vi renoverade men hittade ingen :(

Anonymous said...

vilken säng. ska nog börja åka till malmö och gå på loppis så jag också kan hitta så fina grejor. skulle gärna vilja ha någon liknande säng till den minsta i huset. du får rita en karta till smultronställena. kram a-m

josephine said...

trelleborg, kära kusin, trelle-håla. men jag har fyndat blendas säng tidigare i eslöv!!! på erikshjälpen där!!!
det är nåt med mig och när tillfällen när jag inte har pengar. då gör jag de BÄSTA fynden!! "bara å köp" inget att vänta på.....;-)

Jes/Vita villa vila said...

Vilka fynd!!!
Visst är det superkul med loppisrundor som ger utdelning :)

Vad roligt att hitta din fina sida dessutom, hit kommer jag igen!

Stor kram /Jes