Wednesday, March 5, 2008

Projekt No 1000

Oj, vad jag är bra på att hitta nya projekt!! Oj, vad jag är dålig på att förverka/förverkliga dem.
Kolla in mitt senaste "fynd"/ projekt, en jättefin, stor, hög (ca 150cm) byrå med 6 lådor och en topplåda. Vi är i behov av förvaring på höjden till våra ynka inomhuskvadrat, men höjden sträcker sig bara till 200 cm så allt ser ganska fort för högt ut. Denna ser rätt klumpig ut här inne nu, men den kommer krympa med vitfärgen (och att den kommer in mot en vägg och inte står lite mitt i vardagsrummet framför ett fönster..;-)). Kanske blir det brutet vitt eftersom jag ångrade mig när vi skulle måla badrumstaket i helgen. Efter jag målat med vit häftgrund, ville jag inte ha brutet, och fick köra och köpa ny helvit färg. Resultatet blev så bra, så jag kör nog ett vinnande koncept på denna byrån också - häftgrund och snickerifärg - inga ränder, två strykningar. Men kanske brutet då, eftersom jag nu har en liter färg över....





Men med mitt nuvarande tempo så kommer detta inte hända på ett tag. Våren känns som sirap i mina sjömansben, tröttheten är fundamental och varken påskliljor eller tulpaner som lyser i rabatten kan få fart på mig.
Men kanske kanske snart - att solen kan övertyga mig. Det bränner i ansiktet efter en heldag i solen med studiedagbarn, härligt, mer sånt, så kanske jag kan fira min 10 000 besökare med en fin vit byråbild!!

3 comments:

Mimmi said...

Den kommer nog bli underbar i vitt. Tänk vad lite målarfärg kan göra ;-) Själv håller jag på med tak, lister och fönster härhemma, men när det är klart skall jag gå loss på möbler för det är betydligt roligare.

Anonymous said...

Håller med om att den kommer bli finare vit MEN jag tror den är värd rätt så mycket den där byrån!(?) Har inte alls koll på antikviteter men jag har en likadan, förutom att den har en stor spegel på toppen istället för den mindre lådan, i mitt föräldrahem. Vill minnas att min far betalade rätt bra för den.

josephine said...

Johanna: Tror du det? Det ständiga dilemmat (om man är Antikrundan-fans). Tycker ju att han som sålde den borde ha vetat... Åh, nu gjorde du mig osäker....
Men den är rätt skamfilad.
Och jag vill nog inte ha en brun. Knut Knutsson får aldrig veta;-)
Tusen tack för ditt inlägg! Kul respons, tanken är ju alltid där som loppis/antikrundan-tok.