Friday, August 12, 2011

Ikea ger mig svaga nerver och ett stökigt kök.


Min rastlösa inredningssjäl vill att något ska hända.
Det måste ha något med den annalkande hösten att göra, förändring liksom.
Två köksluckor blev föremål för "makeovern".
Den nya tapeten inspirerade till ny kulör.
Men vilken?!

Min nya bunke från Ib Larsen fick inspirera....



...tillsammans med min vackra Hortensia.....



....och min första lyckade omblommande orkidé! Rosa såklart - ränderna går aldrig ur! I över 13 vuxna år har jag fått återfall till denna barndomens första älsklingsfärg.

Tapeten kommer från Boråstapeter, kollektionen, Bohême.

När kulören var bestämd så bestämde jag mig för det "enkla" alternativet Ikea, i stället för att sprutlackera dem själv hos vänner som egentligen var planen.
Men oj vad det suger energi att åka till Ikea. Vilken energitjuv. Men jag hade spenderbyxorna på och skulle unna mig så mycket.
Men de pengarna sparade jag för inget fanns hemma, förutom luckorna!
Väl hemma monterades det och borrades hål till knoppar. Mitt helt krokiga borr får illustrera hur bra det hela förlöpte. Rev upp en fin repa när jag krökte borren, nu dold med knoppen. Men klart blev det. Efter den klassiska Ikearöran och ett tre-fyra dussin svordomar.



Ikearöran...



Mot alla odds - klar!



Med udda knoppar. Från Indiska kanske...

Men inget begär blev stillat. Bara mer förändring vill jag ha.
Men två insikter rikare efter gårdagen 1) Jag trivs med mitt jobb. 2) Det är ju fantastiskt med kollektivtrafik!

No comments: