Wednesday, April 7, 2010

Påsken bara sprang förbi.

Och det enda vi har gjort är målat målat och målat. Inte ett endaste ägg. Bara väggar och tak, ute och inne, grunden och dörren och ventilen och panelen och..... i evigheters evighet.



Barnen har målat påskägg, men någon påskmiddag har det inte blivit. Får ta en sen påsklunch en dag tror jag.


Men nu ryker det ur renoveringsöronen. Dags att sälja, och allt, jag menar ALLT man gått och funderat på, hur man skulle vilja ha det och hur man skulle kunna göra, har hänt inom loppet av - just påsken. Nu tallar vi lite på veckan efter påsken men snart är det dags. Fotografering och ut till försäljning. Jag är så stirrig att jag försöker ta ut pengar på fel kort och har tendenser av både alzheimers och en lite släng av någon bakteriell hudåkomma.

Mitt i allt var dessutom en födelsedag, men födelsedagsgrisen fick fira målandes på taket.

Födelsedagstulpaner.

Ja, inget är någonsin som det ska i denna familjen, men vi ser fram emot komma på banan så fort vi lämnar detta svarta hål av tidsslukare som vårt hus och trädgård har varit.
Då, när det blivit folk av oss, är ni välkomna hem till oss, som ska fira påsk, och fira jul med gran, och som ska bjuda på fika som sig bör, med dopp och som bjuder sina gäster på middag i stället för att våra gäster får proviantera oss.

Vi hyllar i alla fall våren som gett mig dagens solbränna och glada humör!
HURRA för tvåsiffriga plusgrader!

No comments: