Tuesday, April 13, 2010

Bytt är bytt.

Efter att ha renoverat i 10 dagar, så gott som dygnet runt, var pengarna slut. Vårt gamla soffbord hade åkt på tippen, helt välförtjänt, men så var det var dags för fotografering inför försäljning. Det såg aningens omöblerat ut hemma och jag fick ett infall att köra inom byns loppis. Och där stod det! Jag bet ihop - jag hade ju inte ett rött öre. Så kom jag på att jag skulle höra om han var intresserad av lite gamla verktyg och hyvlar som vi hade liggande hemma. Han hojtade och tjoade och blev glad. Så det bestämdes att jag skulle komma tillbaka dagen därpå och visa. Med tog jag också lite gamla dörrbeslag, lås, m.m. som jag inte nänts slänga. Han kollade på allt och erbjöd mig 400 kr för allt. Jag sa att jag ville ha bordet (prislapp 500:-) plus klänningen jag hade hittat dagen innan. Och vi hade en deal! Livad körde jag hem och möblerade in bordet i vardagsrummet.
Fint som snus blev det.



Nu har våra väggar äntligen blivit målade och öppna spisen har fått sig en omgång av penseln den med. Som ett nytt hem! Underbart.






Målat i ljusgrå matt färg och med fina blommor.



Puffärm, rosor och kombinationen rosa/grönt är svårt att motstå för mig. En klänning i manchester fick följa med hem som bonus! Bra business.

På fredag är det dags - the point of no return. Då kommer vårt hus ut på Bjurfors hemsida och därmed Hemnet.se. Jag får kalla rysningar. Gulp!

No comments: