Sunday, April 18, 2010

Jag fick en halv kaffestund...



...sen blev det rensning av verkstaden.
En resa 40 år tillbaka i tiden. Där var spik i alla former, muttrar och sillburkar från tider då jag ännu inte lämnat moderlivet.
Förra ägaren lämnade allt. Nu ska vi lämna och litar inte på att någon så tokig som vi, kommer och är intresserad av att ta över vårt skräp. Så jag har rensat ut c:a en miljard skruvar och spik idag.
Några guldkorn har jag hittat. Men annars så är det mest destination tippen. Lite ska jag ta med till loppisgubben, se om han saknar nåt, hehe, och det svider att slänga vissa saker. Och så har vi ju lite ebb i kassan.

Det var bara att gå till attack.


Här har man sparat....

... jätterostiga tavelupphäng.


....en miljon sådana här.


...muttrar.


..och pyttesmå skruvar.

De visste hur en fin förpackning skulle se ut förr.








Känner ni igen dessa små marmeladburkar? Nog har man ätit sån här marmelad när man var liten?!

Detaljer att fintitta på.




Okej, viss information hade man kanske kunnat vara utan.



Halvvägs: två fulla papperskasse plus metallskrot i överflöd.


Men oj vad fint det blir. Fulhyllorna ryker och de fina stallfönsterna och de putsade väggarna får synas.
Det har varit annons i tidningen idag och det har varit många som snigelkört förbi idag. Jag har sprungit runt med ogräsmedel och min mamma har rensat rabatter. Min man har tömt och städat dammen, och mitt i allt var jag och barnen och en kompis på by-bion och tittade på "Upp" för omväxlings skull. Vilken härlig dag!

Hrm.... Jag undrar vad man gör på helgerna i ett bostadsrättsområde....????

1 comment:

Agata said...

Så fint med alla sorterade skruvar och muttrar. Så där var min morfar också. Han hade källaren full med fina plåtburkar. Där sorterade han skruvar, spikar och annat smått.

Inte kunde han veta att det var burkarna och inte skruvarna han skulle varit räddast om!

Lycka till med försäljningen!