Friday, October 30, 2009

Min pappa gav mig gröna fingrar!

Ett är sant - jag ärvde inte mina föräldrars gröna fingrar.
Men nu har jag fått det - på flaska!
Biobact är lösningen - ekologiska microorganismer som gör mig till Bertil Svensson 2.0.


Mina "Hjärtan på tråd" växer så det knakar, nya skott rakt genom spetsgardinen, med massor av nya blommor och blad!


Jag har aldrig sett någon sådan här blomma förut! Blommorna är magiska och ser nästa giftiga ut!

Denna trodde jag att den skulle gå samma tragiska öde till mötes som mina blommor brukar, när jag fick den av min man. Först försvinner de fina blommorna, en efter en och sen börjar bladen droppa av tills mamma kommer och kommenterar att de ser för tragiska ut och då ryker de.
Men - inte längre! Extra glad blir man ju när det är blommor som dessa som inte bara är supervackra att se på utan också doftar fantastiskt.
(Glömt vad den heter)

Toppen är full av blommor så jag vet inte varför jag fotograferade den ensamma...

Biobacten har samma effekt på alla mina blommor och pelargonsticklingen skjuter blad i en ryslig fart, och de stora blommar som aldrig förr!
Jag är fast!

1 comment:

Cathrin said...

Ville inte störa dig med sådana "futtiliteter"(i jämförelse med 5-årskalas alltså.). Tänkte höra av mig idag, men här har varit fullt upp. Peppar, peppar är alla friska än så länge men full rulle är det likväl.Hoppas alla kalas gått fint. Så fin hon är, din stora tjej! (Tiden går för fort, hon var ju två alldeles nyss)

Cathrin