Wednesday, May 27, 2009

Njuter av livet!

Todde faktiskt att man skulle hinna något pyssligt om kvällar eller när dotra låg och sov.
Men - nä - inget alls. Och ändå borde jag nog vila mer än vad jag gör.
Men en pausblomma för er som fortfarande tittar in.



I söndags var det syrener och prästkragar, i måndags var det en pion, idag blev det lite fler prästkragar och så de underbara lupinerna.
Rapsen är överblommad. Och igår såg jag en vallmo.
Det lär bli ont om blommor till midsommarstången.
Bäst att njuta nu!

2 comments:

[sarah lucy carin] said...

åh, ljuva sommar! lupiner är underbara, märkligt fina blommor.

och syrenen, som ska blomma när skolorna slutar, kommer ha blommat över innan maj månads slut. iallafall hos oss.

kram på dig och fina dotra lilla.

H A N N A S - F O R M said...

Heej! Först och främst: STORT grattis till din lilla underbara bebis!!! Sen vill jag tacka för dina rara ord till mig på bloggen! Ja, visst är Unos text underbar...gillar verkligen honom. Har du hört Erik Lindorms dikt: Lyckans minut? Den är så underbar tycker jag:

"Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick?
Att fjärdarna gnistra och jorden är varm,
och himmelen utan en prick?

"Vad är det för tid, vad är det för år?
Vem är jag? Vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever. Jag lever. På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst millioner år
på denna enda minut."

Ha det gott!

KRAM
Hanna