Wednesday, April 1, 2009

Jag lägger i en ny växel...

...i mitt boande och fixande inför "Den Stora Ankomsten".
Nu när jag hittat och kommit igång med användandet av tvättnötter så känner jag att det var befogat med tygblöjorna igen. Vi använde det till dottern när vi bodde i stan, men till sonen kändes det fel att tvätta tygblöjor i tvättmedel som rann rakt ut i åkern (har numera enskilt avlopp med trekammarbrunn).
Så nu är tygblöjebeståndet inventerat och nytvättat. Men lite refill och uppdatering behövdes eftersom jag köpte blöjorna begagnat, så de är rätt slitna.
Så hittade jag Glimma.


En del av mina inköp, från den fina nätbutiken, som jag är så nöjd över.

Så nu har vi 2 fina ekologiska filtar (den blå och aquafärgade) att bädda in den lilla bebisen i. Har letat efter babyfiltar i de vanliga affärerna och tycker det är så tråkiga mönster på alla.
Billiga tvättlappar även de ekologiska, i 10-pack (de rosa, cerisa och röda). Smidiga till så mycket, kräklappar, till amningen och så klart till blöjbyten.
Amningsinlägg i bambu - så klart ekologiska och med bättre uppsugningsförmåga än vanlig bomull.
Och så en ny tygblöja, även den i bambu, och två nya blöjbyxor.
Jag ska också ge alla stickade ullblöjbyxorna en liten återfettande ullkur som jag inte provat förut. Och en stor fin galltvål köpte jag också, som är himla bra till fläckar - det rekommenderar jag alla att ha en hemma.

Idag fyller Glimma dessutom 2 år och har fina erbjudande på sin hemsida. Det kostar inget att titta!

1 comment:

[sarah lucy carin] said...

ja, det är verkligen mysigt att boa och förbereda.

och tack för tipset om tvårsjubileum - jag har handlat av dem förut så det är klart att man vill vara med och fira födelsedag ;)