Thursday, April 23, 2009

För jämlikhetens skull.

Eftersom jag har två skötbäddar, så är det praktiskt med två överdrag, eller att kunna ha ett i reserv när man tvättar.
Jag gillade det rosaprickiga väldigt, mycket för att det var färgstarkt och enkelt.
Egentligen hade jag tänkt att ha detta turkosrandiga tyget till något annat, men när jag såg det så var det självklart att det fick blev det som fick väga upp det rosa. Vi vet inte vad det blir, ska jag kanske nämna för de som förfäktar jämlikheten!


Mycket nöjd med detta också, och VILKEN skillnad det blir, i stället för det tråkiga, småäckliga plastiga, även om man ändå har en handduk.


Kanske måste jag göra ett gulmönstrat också ser jag nu när elefanten står där.

4 comments:

Anna said...

Hej!

Mycket impad av dina fina överdrag. Hur gjorde du? Är själv sugen på att göra något liknande då plasten inte känns så rolig. Kan du komma med några tips?

//Anna

josephine said...

Jag ritade av det på luft tömda Gulliveröverdraget, med sömsmån. Eftersom jag ville ha knyt och inte ville se avigsidan på tyget i öppningen så klippte jag ut två korta bitar som jag sydde på avigsidan/insidan och passade på att lägga med banden däremellan.
Sen sydde jag bara ihop bitarna avig mot aviga. Efteråt sydde jag en söm runt hela bara någon millimeter in, ser proffsigare ut. Sen är det klart.
Lycka till och tack för din kommentar!

Pandamamman said...

Åh, vad fint! Jag ska genast ge mig i kast med min skötbädd. Fast den är bara en rak plastad dyna utan uppblåsbara kanter och därmed lite lättare :)

Ska lägga din fina blogg till mina favoriter nu. /Tove

josephine said...

Kära Pandamamman, vad hemskt trevligt att du gillar min gamla bortglömda blogg, det ger mig nya krafter att ta tag i bloggandet igen!
Ett tips om du inte redan har sytt, så är det ju förträffligt med vaxduk, eller kanske ännu hellre akrylatväv (plastat tyg, från t.ex Åhlens) till skötbädden, avtorkbart! En handduk så att barnet inte får ligga på det kalla får man ha, men det har man ju nästa alltid ändå.
Hoppas vi hörs igen, tack för din kommentar!