Tuesday, March 17, 2009

Inflyttningspresent, till ett hus, till en vår.

Våra vänner har flyttat från storstan till landet. Sånt bör uppmuntras!
Nu bor de så gott som grannar med oss (5 km) med landetmått mätt.
Idag var vi bjudna dit på brunch några föräldralediga och jag, och jag passade på att sy en liten inflyttningspresent som passar bra till nyblivna husägare - en påse att ta med till klädvindan med klädnypor i - i vårens färger.


En barngalge från Åhléns. Enkelt tips stulet från en vän.


En ny lösning för baksidan som funkade utmärkt, det blev fint.


Och så den gammeldags modellen på klädnypor. Kanske inte så effektiva som de moderna "tvättklämmorna" i plast, som jag nog kallar dem till vardags, men snygga. Och på danska heter de faktiskt "stormklemmer", passande för dagens Skåneväder.

2 comments:

Juliane | Fröken Skicklig said...

Så jättefin! Står också på min lista av syprojekter, men tiden räcker aldrig riktig till. Men det känns också skönt ibland när symaskinen tiger en liten stund ;-)

Glöm inte tävlingen om en liten docka hos mig - en prinsessa på ärten, i vårens färger och med många madrasser och doftande kuddar...

Kram,

Juliane

[sarah lucy carin] said...

oh, så fin! den blev de nyblivna husägarna säkert väldigt glada för?