Thursday, November 8, 2007

Lapp på lapp på lapp men..... svårt att bestämma sig!




Jobbar hårt med min beslutsångest med ett lapptäcke. Min kusin har fått en liten flicka till och jag vill göra ett lapptäcke till den lilla. Hennes storasyster fick ett i doppresent (bilderna) men ett liknande blir det nog inte, mer än storleken. Måste ju prova nåt annat denna gången, men det finns FÖR många idéer i min arma skalle.
Nu har jag börjat kolla lappar, men jag är den veligaste på jorden....
Men när/om det blir klart ska jag visa!

7 comments:

Anonymous said...

VILKEN söt bebbe!! Nu blev man ju nästan lite bebissugen... nästan! Inte riktigt än! ;)
Underbart lapptäcke!!

Gekko said...

Lapptäcket var jättefint ju! Nästan så jag blir sugen på att göra ett själv. Vad med att återanvända ett av tygerna så att det är någon gemensam grej mellan syskonens täcken? Om du har kvar av nåt vill säga. Den gröna färgen var ju riktigt fräsch! Söt bebis också:-)

josephine said...

jo, det blir nog så. det tyget man ser runt hela kanten kommer nog att användas även denna gången. jag gillar det så mycket! och sen är det utklippt lappar från vår farmor/mormors gamla gardiner - det är ju kul med lite historia just när det gäller lapptäcken. i det lapptäcket på bilden är där lappar från någon av mina gamla tröjor och min dotters pyjamas bl.a.
det gillar jag - återvinning!! bara nya tyger är ingen sport! ;-)

Anonymous said...

Å så kul med lapptäcke, det var ett tag sen jag gjorde, ditt på bilden är ju jättefint! Lycka till med lappletandet!

Handplockat said...

lycka till
väntar nyfiket på att se resultatet

Anonymous said...

kom igen nu. lämna ett nytt inlägg snart! du har den bästa av alla bloggar och en smak som passar mig. köket blev grymt! Jenny

josephine said...

jenny.
tack för din drivande uppmaning!
jag gör ett inlägg dedikerat till dig.

mvh josephine

ps. känner jag möjligtvis dig IRL, det känns nästan så.