Tuesday, May 8, 2007

Släpp lite solsken in!

Lagom till den första dagen på länge med regn, fick jag fart på sax och symaskin. En solhatt till storasyster var det tänkt, men den blev alldeles lagom till lillebror. Tvärtom mot förra gången jag skulle sy mössa, fast den gången ritade jag av ett mönster i en sytidning åtminstone, nu knåpade jag själv.
Men det är bara på det igen, nya större bitar är utklippta i annat tyg som syster verkade gilla bättre, så vi får se. Just nu ser det ut som att det är en häxhatt det ska bli.... Man vet aldrig. Bilderna blev lite tråkigt blixtvita. Får uppdatera i äkta solljus när nästa hatt sitter på nåt huvud snart...vems vet man aldrig.





Som klippt ur en Elsa Beskowsaga.

3 comments:

fingerspitz said...

Tack för att du gav dig till känna, annars hade jag kanske inte hittat hit.
Underbar mössa. Jag måste alltid sy två när jag gör mössor, först en för stor och sen en som är rätt okej (men fortfarande lite stor).

josephine said...

skönt att höra att det är lika för andra
gah, nästa verkar också bli för liten!
typiskt...

Anonymous said...

Men gud så söt hatt i ett så fint tyg och på så fin unge!