Saturday, May 26, 2007

Landet vs. stan.

Var i stan (Malmö) idag på kalas. Mycket hus-på-landet-snack och fick frågan om jag trivdes många gånger och många frågor om hur det funkade osv. På vägen hem var det många tankar som väcktes, varför? Jo, för att man inte vill att ens barn ska växa upp i storstan, bl.a. Inser i efterhand att de mest kritiska och mest förvånade frågorna om hur man kunde lämna stans utbud för "ingenting" kom från de som är "par utan barn". Varför, jo för att man väljer trädgård i stället för närbutik, liten kommun i stället för storstadskommun med dess problem, natur i stället för caféer.
Jag är glad att någon ställer mig frågan så att jag kan få ställa mig frågan själv och tänka efter och få känna att jag gjort ett val inte bara för mitt eget välbefinnande, utan också för mina barns.

1 comment:

Jenka said...

Hej OO
Jag är glad att ni kom. Det var kul å träffas. Å den där diskussionen missade jag. Men ack. Jag vet vilket håll den kom ifrån å har ett å annat å säga om saken. Pussar från
The Attacker
(and viruses)