Tuesday, March 2, 2010

Vi vädrar vår.

Det är mars. Rent almanacksmässigt så är det nu vår.
Men utanför fönstret är det ruskigt.
Jag har spenderat de senaste tre månaderna inomhus.
Nu var jag tvungen att få se nåt nytt.

En ny korg blev det. Från Åhléns.



Men det mesta ramlade ur. Ganska opraktiskt. Men det visste jag ju. Planen var redan i verket när jag köpte den.




Ett favorittyg som legat i ett år minst fick äran.



Fyra knytställen upptill i stället för att vika över, för då försvann den fina mönstrade kanten.








Vår nya soffa. Vit i skinn. Börjar sakta fyllas med kuddar, fårskinn, virkade saker. Har nu fått nya grannar också.


Ett litet bord som var allt annat än ett fynd på ena sidan.



Och ett bord som följde med huset på andra. Och så nya korgen. Få se hur länge den får stå där innan Edit (bebis) och Doris (katt) hittar den.

2 comments:

Hawk and Weasel said...

Det ser supermysigt ut hemma hos dig! Kan bara tänka mig den kompletta bilden med te och katt och bok i knät. Grattis till det nya svamptyget också.

josephine said...

Man väljer vad man fotograferar ;-)
Men det tar sig. Ibland är det bättre att tänka om och slänga än att köpa nytt. Jag jobbar på det.
Tack!