Sunday, February 21, 2010

Vårkänslor i form av solgult och blommor!

I jakten på ett soffbord hittade jag lite tyg på den lokala, ofantligt populära loppisen, som inte bjuder på allt för mycket fynd egentligen. Men denna gången rotade jag lite i textil- och handarbeteshörnan och hittade några små godbitar.


Blommiga örngott i tre olika färgställningar och ett förkläde i fina färger. 4 knappar att klä, perfekt för jag har precis köpt ett sådant verktyg på Stof & Stil, och de knapparna var inte helt billiga..


I en liten påse hade de samlat passpoalband (passande till modell: träningsbyxa), en rosett, ett fint ankarmärke och 3 styck blixtlås á 15 cm i bländande solgult.


En grekisk kopia av BRiOleksakerna slank med till Edit för en guldpeng. Den guppar så fint när man drar den, så öronen viftar.
En liten bit gräsgrönt tyg med hjärtan hittade jag också.


Min symaskin har ballat ur och syr inga raka raksömmar längre utan svajar hit och dit. Min sykursledare tillika symaskinsaffärsägare tror sig veta vari problemet ligger och den ska åka på service så fort det kommer en torsdag som jag inte är innesnöad. Då ska jag också slutföra lite projekt där det krävs raksöm på sykursens värstingmaskiner.


Som ett kuddfodral i en stuvbit sammet och mosters gamla gardinkappa.


Och en liten tygkasse, till en liten kille. Ska bara brodera dit hans namn också.
Kanske lagom färdiga till våren klarat av att knäcka monsterdrivorna av snö?!

Hejja Våren!

No comments: