Sunday, February 15, 2009

Inspiration vs. Produktion. Resultat: Produktion - chanslös.

Vad skulle man GÖRA utan internet? Vad skulle man inte kunna HINNA göra utan internet?
Så mycket input ger en viss förvirring när det gäller output, eller vad man ska säga.
Det märks ju om inte bland alla bloggare som bara lägger ner till höger och vänster. Prestationskraven är höga i bloggvärlden. Man knäcker sig själv när alla andra bara matar ut allt de producerar och man själv vill göra allt möjligt men hemmet förfaller, barnen blir oregerliga, maken surnar och sömnen får stryka på foten för allt man vill hinna. Och det bara skrivs en längre och längre "Att-göra-lista" och man tycker inte att man hinner något överhuvudtaget.

En sådan underbar sida som bara får mig att mata på min "Att-göra-lista" är Purl Soho med tillhörande blogg, The Purl Bee. Där kombineras allt, sy, sticka, virka och så kan man köpa fina garner, böcker och inte minst tyger. Har handlat där förr och vågar mig knappt in på sidan för det blir kaos i huvudet.

Via en annan upplysande blogg - Minor Details har jag nu hittat mitt senaste "önskar-att-jag-hinner-innan-bebis-kommer" - ett spjälsängsskydd.
Behöver jag säga mer??

Om man inte vill göra själv så kan man köpa det på Mamas & Papas

Just nu har jag börjat om på min lite misslyckade ripple-babyfilt. Först tog det ett tag innan jag fattade galoppen och sen innan jag fick in flytet. Och då, i ett huvudlöst ögonblick fick jag för mig att jag kunde fixa till det och bara riva upp början som inte blev rätt.... Vad tänkte jag på?

Så nu tror jag att jag har gett upp det här försöket och bestämt mig för att inte vara så girig över de maskor som virkats, utan se det som god övning som jag har gjort och börja om från början igen. Nu vill jag bara inte räkna fel det första jag gör....

2 comments:

rino said...

ja visst är det lätt att fastna framför datorn... youtube tex...
Har föreslagit datorfria dagar här hemma, men motståndet är hårt. Jag jobbar på det.

josephine said...

jag ger mig själv datorfria dagar. inte så ofta, men det är skönt. precis som tv-fria dagar och shoppingfria dagar. det ger mig kreativa dagar och det är ju så befriande och berikande.
datorfria dagar här hemma har jag inte ens haft i min tanke - hahaha - omöjligt. men vad min make gör spelar inte så stor roll.