Monday, January 12, 2009

Lopprunda med min man.

Barnen var lämnade på kalas och vi passade på att ta en runda till den lokala Erikshjälpen. Jag hann bara innanför dörren så stod den där - spjälsängen. Jag kunde inte motstå den. För 90 ynka kronor, med sänkbar front och fina gavlar. Vår gamla gick knappt att montera sist för alla skruvarna skulle behöva bytas ut. Så jag hade mina argument och slog till.


På plats, i god tid.

Lite längre in hängde denna underbara åkpåse med bollar. Rakt in i mitt hjärta och ner i min kundkorg för en dryg tjuga.



Fint fodrad med tunn frotté.

Tyghörnan spanades in som vanligt och fina örngott och ett påslakan slank ned.


Vi har det rätt tunt i glas- och porslinskåpet. Kalas och kras är vår vardagsmelodi (senast idag faktiskt). Så 5 nya koppar med fat investerades i. Quälitetsporslin från Tyskland. Inte dumt alls. Lite Blå eld-känsla, och stora koppar, det gillar jag till morgonlatten.


Min man fyndade en gammal View Master i bakelit, med massvis med fotokort med tillhörande sagor.


Och ett par Jofa för en tjuga.


Till skillnad från mig så hittade han sin storlek och tänker använda dem, mina får mest vara fina på väggen.


Jag hittade en underbar pälsmössa från en lokal pälsaffär som nog upphörde för ett bra tag sedan. Min gamla med lappar (i bakgrunden) har börjat trilla isär, och denna var av lite mer kvinnligt stuk. Till min nya stickade poncho är den perfekt. För de ynka 30 kronorna så fick den en nytt hem på studs.




Har man lite annorlunda smak så kan man ha turen och sånt som andra inte vill ha. Min kusin ville inte ha dessa underbara överlakan och örngott till babysängen. Även tre vanliga lakan till spjälsängen och ett till vagnen fick jag av min faster. Jag som till hör skaran som bäddar i vagnen med just lakan och täcke blev överlycklig.


Inte något från loppis men dock ett fynd. 5kr/par. En krokbräda ska det bli. Var den ska hänga har jag inte bestämt än, men kanske på toaletten, nu är vi snart blir fem i familjen. Eller i hallen där krokarna aldrig räcker till.


En lyckad loppisrunda och barnen var glada efter sitt kalasande. De få vuxenstunderna är mycket värda.

1 comment:

Anonymous said...

Vilka fynd asså! Speciellt avundsjuk blev jag på view mastern med alla tillbehören och de skitsnygga knopparna!