Friday, April 4, 2008

Kampen med byrån

Krackelerad och orken tog slut för ett tag.

Min nyinköpta gamla bruna byrå blev otroligt vacker när jag äntligen målade den.
Men säg den lycka som varar. När färgen hade torkat så krackelerade den totalt och byrån ser inte alls kul ut längre. Men det får bli ett projekt tills det blir lite varmare ute. Man får slipa ner den helt och måla om den (praktiskt med arbetskamrater som man kan fråga och som kan ge bra svar). Inte alls något för mig som vill ha allt klart på momangen. Men så får det bli.
Bättre än den gamla skräpbyrån som stått där tills nu.




Under tiden får den stå på sin tänkta plats och så får ni tänka er en fin Laura Ashley-tapet (som jag och T varit överens om sedan länge) bakom och ett vackert fint och nylagt golv!


Sängen kallar något oerhört... till nästa gång....
...j


3 comments:

Gårdsromantik said...

Det kommer att bli så fint!
Vad konstigt med byrån?
Ser den inte lite snyggt shabby chic ut så du kan ha den så?

Kram Maud

josephine said...

jo, jag intalar mig också det för att hålla ut. detaljerna kommer dock inte till sin rätt så den ska få sig en omgång när det känns som att det är det viktigaste - d.v.s inte inom den snaraste framtid...
tack för din uppmuntrande kommentar :-)

-j

Glitter och Marsipan said...

Hittade hit via kathys home.
Jag tycker byrån ser fin ut,kan du inte ha den sån?
Vilka fina tofflor du visar.
Dom vill jag ha.
Ha det gott
/Anette