Sunday, March 23, 2008

Mycket snack och lite verkstad.

I brist på genomförande av egna projekt sitter jag och läser om andra och hittar på nya egna... Dumt.
En underbar blogg som alltid medför "men det där kan man ju göra själv, det måste jag göra"-tankar, är Bookhou Baby. I det senaste av hennes inlägg så gör hon en superfin bokstavsplansch av gamla typer. Vilket osökt får mig till att tänka på vår väggfasta "typtavla" som förre ägaren som var grafiker på den gamla goda tiden har gjort och som vi självklart har behållit.
En riktigt dålig blixtbild, men för all del håll till godo.














Och, hepp så hade man skaffat sig några punkter till på morgondagens "att-göra-lista" när man såg det fotografiet.

1. Fixa bort pappersinsamlingen och göra något trevligt av vedförvaringen tills skorstenen är sotad och det är lönt att lägga in ved igen.

2. Lägga upp en annons på snurrfåtöljen och fotpallen som man bara slår fötterna skithårt på, och som vi ändå inte har plats med.

3. Sätta upp sladden som jag råkade riva ner för att jag skulle ta bilden - jo jag försökte "snygga till det lite" innan jag tog bilden, jag vet, det syns inte med det gjorde jag.


Sen får jag ju inte glömma att göra något fint med typerna också!!!

1 comment:

fingerspitz said...

Vilken snygg vägg, blir lite avundsjuk. Och tack för bloggtipset, jag hade inte upptäckt den fantastiska bloggen än.